Fogyókúra: Tavaszi fogyókúra eredményesen

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5162 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 613 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 855 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5162 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 613 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 855 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5162 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 613 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 855 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5162 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 613 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 855 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A téli időszak végén a kabát és a vastag pulóverek levetésével végképp szem elé kerülnek azok a zsírrétegek, amelyeket – réteges öltözködés címszó alatt – takargatni próbáltunk.


Az újévi fogyókúrás fogadalom az érintettek nagy százalékánál nem jött be, ám a tavaszi időjárás beköszöntével újabb elhatározások születnek: a feleslegtől márpedig meg kell szabadulni!

Mennyi a súlyfelesleg?

A táplálkozási szakértők mindenkit lebeszélnek arról, hogy az éppen aktuális fogyókúrás trendnek bedőljön. Sokkal célravezetőbb – és valószínűleg egészségesebb is – alaposan végiggondolni étkezési és testmozgási szokásainkat, az esetek döntő többségében e téren keresendő a több-kevesebb súlyfelesleg oka.

„Mielőtt fogyókúrába fognánk, gondoljuk végig, hogy csak 2-3 kilóról van szó, hogy a bikiniszezonra formába hozzuk magunkat, avagy egészségi szempontok miatt van szükség a súlycsökkentésre, s több kilótól akarunk megszabadulni” – mondja Antje Gahl, a Német Táplálkozástudományi Társaság (DGE) szakértője.

A pár kilónyi zsírpárnák leadásához ugyanis nem szükséges semmiféle speciális diéta, bőven elegendő, ha az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás alapelveire, valamint a megfelelő mennyiségű, rendszeres testmozgás meglétére odafigyelünk – tanácsolja Gahl.

A táplálkozás-szakértők alapvetően azt az egyszerű fiziológiai alapelvet ajánlják mindenki figyelmébe, hogy a fogyáshoz az szükséges, hogy több kalóriát kell felhasználni, mint amennyit beviszünk. „A néhány kilónyi fogyáshoz pár apróbb, táplálkozásbeli változás szükséges csupán” – hangsúlyozza a szakember – „vagy egyáltalán ne, vagy csak kevés mennyiségben fogyasszunk alkoholt, édességek helyett zöldséget és gyümölcsöt vásároljunk, fehér kenyér helyett a teljes kiőrlésű terméket válasszuk”.

Az egészséges, azaz nem gyors fogyáshoz elegendő, ha a korábbiakhoz képest 500 kalóriával kevesebbet viszünk be naponta, ám az összbevitel ne legyen napi 1200 kalória alatt, hogy a szervezet hozzájusson a számára szükséges tápanyagokhoz.

Nem fontos a kalóriák tételes követése

Alapjaiban hasonló, ám részleteiben mégis eltérő taktikát javasol a fogyni vágyóknak Ute Hantelmann, a Hamburgi Fogyasztóvédelmi Központ táplálkozási tanácsadója. Véleménye szerint nem szükséges a kalóriák számolgatása, ettől sokkal fontosabb az elfogyasztott ételek összetételének alaposabb tanulmányozása, s ebből kiindulva az úgynevezett táplálkozási piramisra irányítja a figyelmet. Az említett piramis építőköveit olyan élelmiszerek képzik, mint a zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék, tejtermékek és húsfélék. Minden egyes epítőkocka egy-egy adagot jelöl, „s minden egyes adag akkora legyen, hogy kezünkben elférjen” – fogalmaz Hantelmann. Ha ezen elv szerint táplálkozunk, naponta kb. 1500 kalóriát vihetünk be.

A szakértő azt is javasolja, hogy még mielőtt változtatnánk étkezési szokásainkon, kezdjünk táplálkozási napló vezetésébe. „Az elfogyasztott ételek folyamatos nyomon követése azért fontos, mert a gyakorlat azt mutatja, hogy a nap végén a legtöbben már nem emlékeznek, aznap mi mindent ettek-ittak. Ha közvetlenül az étkezések után rögzítjük ezeket, egyrészt nem vesznek feledésbe, másrészt tudatosul, mennyit is ettünk” – mondja Hantelmann.

A mozgás elengedhetetlen

Véleménye szerint nagyon fontos, hogy ne csak gépiesen rögzítsük a menüt, hanem gondoljuk is végig az elfogyasztottak mennyiségét és minőségét. „Hú, ilyen gyorsan betermeltem az egész tábla csokoládét – ilyen és ehhez hasonló mondatokat hallunk majd saját magunktól, ha a nyomonkövetést jól csináljuk” – meséli pácienseivel kapcsolatos élményeit a szakember, aki szerint, ha az ilyen esetekben a megfelelő módon reagálunk az ilyen megállapításainkra, már garantált az első kilónyi fogyás. A tartós sikerek érdekében ez nagyon fontos.

Tanulmányok tucatjai állapították már meg, hogy a fogyáshoz vagy a testsúly tartásához elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű testmozgás. Az elhízottak esetében, ha a megfelelő táplálkozáshoz testmozgás is társul, 20 százalékkal többet képesek leadni.

Forrás:http://www.kamaszpanasz.hu

Kép:nöivilág.hu

Címkék: fogyókúra

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu