Fogyókúra: Hízol? Fogysz? Na, ez a jojo

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5160 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 611 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 849 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5160 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 611 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 849 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5160 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 611 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 849 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyókúra klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 5160 fő
  • Képek - 286 db
  • Videók - 145 db
  • Blogbejegyzések - 611 db
  • Fórumtémák - 66 db
  • Linkek - 849 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Fogyókúra klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Az egészségünkért tenni mindig jó, nem beszélve arról az áldásos hatásról, hogy egyre jobb érzés belenézni a tükörbe. Emellett az ember elégedettebbé válik, és javul a közérzete is, részben talán az étrendkiegészítőknek köszönhetően. Sokan azonban nem tudják, mi a mérték. Mit, mikor, miért, és hogyan?

 

Naponta százezrek izzadnak a konditermekben. Van, aki azért, hogy megfeleljen napjaink szépségideáljának, más így próbál tüzet csempészni kihunyófélben levő kapcsolatába. A cél sokféle indíttatásból születhet meg, de egy biztos: sokan sokféleképpen próbálták már elérni az álomalakot, legyen szó vékonyabb derékról, vagy szélesebb vállakról. A hirado.hu összeállítása.

Nem mindenkinek ajánlják

Van, aki a futásra, más a súlyemelésre, valaki pedig az aerobikra esküszik, és a sportoló emberek körében egyre nagyobb divatnak számít különböző étrendkiegészítőket használni. A piac pedig hatalmas: a táplálékkiegészítőket árusító üzletekbe belépve az ember annyira elveszettnek érezheti magát, mintha legalábbis a Bakacsinerdőben bolyongana.

Csodaszer márpedig nem létezik?

Rossz hír a notórius diétázóknak: azt a terméket még nem találták fel, amely zsírt éget. Olyan például létezik, amely segíti a zsírégetést, de ez esetben a „zsírégető” megnevezés nem helyes. „Nagyon fontos megjegyezni, hogy ezek az étrendkiegészítők mit sem érnek, ha nem tartjuk be az étrendet, és nem járunk el edzeni legalább hetente háromszor” – részletezte a Weider Professional Fitness Trainer elméleti és gyakorlati oktatója, sporttáplálkozási és táplálékkiegészítői tanácsadó, Szécsi Dávid.

 

Ilyen például az L-karnitin, amely csak néhány éve került a köztudatba, és egyelőre csak jókat mondanak róla: serkenti a sejten belüli anyagcserét, csökkenti a tejsavképződést, ami azt jelenti, hogy egy kemény edzés után nem érzünk olyan izomlázat, hogy kénytelenek lennénk úgy közlekedni, mint egy birodalmi lépegető. Emellett kíméli az izomfehérjéket, tehát segít az izomtömeg megtartásában, erősíti az immunrendszert és többek között segíti a szívizom működését is.

„A piacon lehet kapni 2-3000 milligrammos kiszerelésben is L-karnitint, de ismerek olyan embert, aki 4000 milligrammot fogyaszt el edzés előtt. Túladagolás esetén viszont enyhe hasmenéssel és halszaggal kell számolni” – intett óvatosságra a táplálkozási tanácsadó.

Tényleg kell az a shake edzés után?

Fehérjét valószínűleg sokkal többen fogyasztanak, mint L-karnitint, és valószínűleg jóval többen, mint ahány embernek valóban szüksége van rá. „Akik nagyon egyoldalúan étkeznek, diétáznak, böjtölnek, vagy a vegetarianizmus valamelyik irányzatát képvilseik, róluk feltételezhető, hogy nem visznek be elég fehérjét” – világított rá a szakember.

Egy átlagos, nem túl megerőltető életvitelt élő ember naponta 1, kicsit aktívabb 1,5-2, egy testépítő 2-3, de még a 3,5 gramm fehérjét is elfogyaszt testsúly kilogrammonként. A húsok, halak, tojás, túró, tejtermékek és egyes gabonafélék is lehetnek fehérjeforrások, nem feltétlenül kell az életmódváltás legelső napján a boltba rohanni.

Szécsi Dávid felhívta a figyelmet arra, hogy a fehérjebevitelt csak akkor érdemes megemelni, ha nagyon intenzív edzést végzünk. Egy ilyen kimerítő edzés után például ezért láthatjuk az embereket a recepciónál shakerrel a kezükben sétálgatni, hiszen a fehérjeturmix a legjobb mód arra, hogy a kimerült szervezet leépítő folyamatát meggátoljuk, sőt, egy magasabb szintre emeljük.

 

„Sokat kérdezik, hogy a fehérje hízlal-e. Ugye mindennek van tápértéke, a fehérjéé grammonként 4,1 kalória. A szénhidrát és a fehérje kalóriaértéke nagyjából ugyanannyi, de egy gramm a zsíré például 9,3 kcal, tehát azzal érdemes lehet vigyázni” – figyelmeztetett a tréner.

 

A bőség zavara

Ha az ember bemegy egy táplálékkiegészítőket forgalmazó üzletbe, még mindig rengeteg lehetőség közül lehet választani: létezik ugyanis tejfehérje, marhafehérje, tojásfehérje, szójafehérje vagy vannak kevert fehérjék is. Fontos szempont, hogy a táplálékkiegészítőben ezen kívül mennyi szénhidrát, vagy mennyi szabad aminosav van. A fehérjére akkor jó minőségű, ha magas a biológiai értéke, ami azt jelenti, hogy ha a leggazdagabban és a legjobb összetételben vannak benne az aminosavak, ezért vásárlás előtt mindenképpen érdemes szakemberrel egyeztetni.

Étel vagy valami olyasmi?

Az étrendkiegészítő nem az étel helyett van” – ezt már Dr. Téglásy György mondta. Az Országos Sportegészségügyi Intézet válogatott kereteket ellátó igazgatója hozzátette, hogy ezekre a termékekre akkor van szükség, ha nem tudjuk elfogyasztani az optimális mennyiséget például fehérjéből. Elképzelhető ez például egy testépítőnél, akinek naponta 200 gramm, vagy még annál jóval nagyobb mennyiségű fehérjére van szüksége az izomtömeg megtartásához, de ez egyáltalán nem általános.

 

Forrás:http://www.anna.hu

Címkék: fogyókura jojo

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu